Congee Ryżowe

Thai-Pork-and-Rice-Porridge-gluten-free-from-HeatherChristo.com_

Pisaliśmy ostatnio trochę o żywieniu dzieci. W ich diecie najwięcej powinno się znaleźć posiłków lekkostrawnych, a jednocześnie energetyzujących. Łagodnych w smaku, a jednocześnie ciekawych, by zachęcić do jedzenia i zaspokoić rosnące potrzeby. Jednym z produktów, na którym warto dlatego bazować, jest ryż. I to nie żaden brązowy, ale biały, oczyszczony, najlepiej jaśminowy lub basmati (by nie obciążać układu trawiennego pełnoziarnistą, a więc ciężkostrawną treścią). Chińczycy stosują go do większości potraw, a przygotowanie w wersji tzw. congee sprawia, że staje się on niezwykle odżywczym i tonizującym posiłkiem. Przepis jest prosty. Wystarczy ugotować porcję ziaren w większej niż zwykle ilości wody (tu wedle gustu, ale im więcej, i im bardziej wodnista konsystencja, tym lepiej). Gotujemy długo, dolewając do momentu otrzymania optymalnej gęstości, a serwujemy ze wszystkim na co przyjdzie nam ochota. Najprostszą wersją (i może najsmaczniejszą) jest masło z miodem, w ilościach, znowu – wedle upodobania. Masło nada tu kremową nutę puddingu, a miód przyjemną słodycz. Całość stanowi genialne śniadanie, tak dla maluchów, jak i dla dorosłych (szczególnie korzystne dla Pań w okresie okołomenopauzalnym!). Congee można też gotować na słono, z dodatkiem mięsa, warzyw, lub na czysto, zaprawiając na koniec marynatami lub świeżymi ziołami. Możliwości jest nieskończenie wiele – zachęcam do eksperymentowania!

Smacznego!

 

Na zdjęciu congee na bulionie, z tajską kompozycją przypraw i świeżą kolendrą…

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
1000
wpDiscuz