Jaglanka z Jabłkami i Cynamonem

jaglanka

 

Powrót do szkoły to dla wielu powrót do kanapkowego menu. Kromka z serem czy bułka z szynką są nadal najpopularniejszą wersją drugiego śniadania. Coraz więcej rodziców sięga po pełnowartościowe pieczywo czy tradycyjny chleb na zakwasie. Jesteśmy też coraz bardziej świadomi szkodliwości czy korzyści takiego lub innego dodatku, smarowidła albo słodkości. To ważne. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że rano, kiedy układ trawienny działa na najwyższych obrotach, warto dostarczyć mu zamiast suchych, zimnych kanapek, coś ciepłego, gotowanego i odżywczego, jak na przykład:

JAGLANKA Z JABŁKAMI I CYNAMONEM

Składniki:

1 szklanka kaszy jaglanej
2 szklanki wody
2 jabłka
garść rodzynek
4 łyżki masła
2 łyżeczki cynamonu
płatki migdałowe do posypania

Przygotowanie:

Wodę zagotowujemy. Kaszę prażymy (na suchej patelni z odrobiną soli) i wrzucamy na gotującą wodę. Przykrywamy i utrzymujemy na wolnym ogniu, aż nie wchłonie całego płynu.

Jabłka myjemy, kroimy w kostkę i dusimy na maśle, dodając cynamon oraz namoczone wcześniej rodzynki.

Kaszę mieszamy z jabłkami (można również zastosować jabłka jako „polewkę”) i posypujemy uprażonymi migdałami.

Takie śniadanie jest pełnowartościowe i lekkostrawne, dzięki czemu dostarczy dziecku wszystkich niezbędnych substancji, bez obciążania jego układu trawiennego. Smaczne i pożywne, można zapakować niczym deserek do szkoły, a co najważniejsze – zaserwować w domu jako pierwszy posiłek na dobry początek dnia…

Smacznego!

Dodaj komentarz

avatar
1000
  Subscribe  
Powiadom o