Naleśniki Indyjskie Dosa

Szczególnym remedium na upały jest wywar, napar lub potrawy z fasoli mung. Jest ona bogata w wartości odżywcze, a do tego silnie ochładzająca. Odtruwa organizm, korzystnie wpływa na wątrobę i woreczek żółciowy, wzmacnia płyny organizmu, zmniejsza objawy gorąca, działa moczopędnie i pomaga w przypadku obrzęków, a także wielu innych dolegliwości.

Jako pomysł na włączenie fasoli mung do menu przedstawiamy dziś przepis na:

NALEŚNIKI INDYJSKIE – DOSA

Składniki:

1 1/2 filiżanki brązowego ryżudosa
2/3 filiżanki fasoli mung
2 filiżanki wody
1/4 łyżeczki soli morskiej

Przygotowanie:

Składniki wypłucz i zostaw do namoczenia na 12h. Ryż namocz w 1 1/2 filiżanki wody, fasolę w 1/2 filiżanki wody.

Utrzyj dokładnie fasolę mung, ryż trochę mniej, używając do tego moździerza, tłuczka, blendera lub robota kuchennego.

Dodaj sól, odstaw w ciepłe miejsce na 8h, tak by drożdże zamieniły mieszankę w puszystą masę.

Wlewaj masę, która powinna mieć wodnistą konsystencję, na nagrzaną patelnię.

Smaż jak naleśniki (przykryj patelnię, by placków nie trzeba było przewracać na drugą stronę).

Naleśniki można serwować ze świeżymi lub lekko podduszonymi warzywami/owocami, z lekkimi sosami na bazie jogurtu, ostrymi dipami lub pastami (z cieciorki, soczewicy, fasoli mung…).

Smacznego!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
1000
wpDiscuz